دست نوشته های مهدی

شاید تو بودی جور دیگر مینوشتی ، ولی من اینطور میپسندم .

دست نوشته های مهدی

شاید تو بودی جور دیگر مینوشتی ، ولی من اینطور میپسندم .

قربان

ذبح اسماعیل !

عجیبه که ابراهیم میشه سمبل رضا و اطاعت وقتی کاری رو میکنه که توی زمان خودش جزیی از رسوم عادی بوده .

زمانی که قربانی کردن فرزند یک امر عادی و معمولی بود ، ابراهیم کاری میکنه که امروز ما بخاطر از بین رفتن ایین رسم ، کار بزرگی می دونیم .

شاید براساس خوابی من گوش دخترم دینا رو قرار بشه سوراخ کنم و زمانی که این رسم منسوخ بشه حکایت من میشه حکایت ابراهیم که بنا به حجت خوابی گوش دخترم را سوراخ میکنم .



عید قربان همه مبارک 



ایشاا... با درایت و فهم بالاتری به سمبل های دینی نگاه کنیم .

نظرات 4 + ارسال نظر
شیما سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:43 http://man-bi-to.blogsky.com

من نمیدونستم اون زمان قربانی کردن فرزند جزء رسومات بوده!!!!!بعد این کار رو برای خدا می کردند؟؟!

قربانی کردن همسر و فرزند برای خدا یا خدایان از رسوم متعارف قدیم بوده .

سهیلا سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 00:09

گر چو ابراهیم قربان دهی

ور بسان اسماعیل قربان شوی

در کوی او ،ای دل

سرخیل عاشقان شوی

ممنون از شعر قشنگتون .

الهام دوشنبه 14 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:32 http://lifetour.blogsky.com

اگر عقل نباشد و درک کلیات نباشد ما چه چیزی می فهمیم؟
شکل اندر شکل اندر.... فقط شکل! و بیشتر مردم ادراک شان در حدّ خیال است و از تصورات نمی توانند بالاتر بروند. چیزی را که نمی تواند تصور بکند می گوید که نیست. حالا وقتی علمی می خواهد صحبت بکند که بدتر است و می گوید چیزی که در تجربه نیاید نیست
-ابراهیم دینانی

دکتر دینانی رو دوست دارم و میپسندم . نگاه قشنگی به فلسفه و دین و هنر داره .
ممنونم از حضورت .

mahna شنبه 12 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:27 http://khodamvaman.blogsky.com

اسماعیل ذبح نشد و خدا به جاش یک گوسفند ازبهشت فرستاد،اما روایت داریم جایگزین انسانی حضرت اسماعیل،امام حسین (ع) بود.
عید قربان رو تبریک میگم.و ان شاالله روز عرفه تون پر از دعاهای مستجاب شده.:گل::گل:

اسماعیل ذبح نشد . من هم میدونم ولی موضوع اصلی رسم فرزند کشی بود که اون زمان عادی بوده
عید شما هم مبارک و التماس دعا .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.